VI_07

Protokół Nr VI/07

z posiedzenia sesji Rady Gminy Rudka

z dnia 27 kwietnia 2007 roku.

 

Obrady VI sesji Rady Gminy Rudka otworzył Przewodniczący Rady Pan Bogdan Kresso o godz. 900 modlitwą "Ojcze nasz..."

Otwierając VI posiedzenie Rady Gminy Rudka Pan Przewodniczący powitał wszystkich radnych, pracowników urzędu oraz Panią Sołtys z Karpia Krystynę Safaryn.

Ad. pkt. 1.

Obrady odbyły się w budynku urzędu gminy w sali konferencyjnej.

Na stan 15 radnych w sesji uczestniczyło 13 radnych.

  1. Pan Jan Filipowicz
  2. Pan Michał Gawrysiak
  3. Pan Bogdan Kresso
  4. Pan Stanisław Kryński
  5. Pan Andrzej Niemyjski
  6. Pan Kazimierz Olszewski
  7. Pani Honorata Rudkowska
  8. Pan Jerzy Józef Stępkowski
  9. Pan Tadeusz Uszyński
  10. Pan Jan Wiński
  11. Pan Ryszard Wiński
  12. Pan Kazimierz Zapisek
  13. Pan Stanisław Żero

W posiedzeniu sesji nie uczestniczyli radni:

  1. Pan Grzegorz Marek Godlewski
  2. Pan Andrzej Twarowski

Ad. pkt 2.

Kontynuując przebieg posiedzenia Pan Przewodniczący stwierdził, że obrady są prawomocne, po czym odczytał proponowany porządek obrad:

1.      Otwarcie obrad i stwierdzenie quorum.

2.      Przyjęcie porządku obrad.

3.      Przyjęcie protokołu z obrad V sesji Rady Gminy.

4.      Informacja Wójta z pracy między sesjami.

5.      Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2006 rok:

a)      opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku z wykonania budżetu,

b)      opinia Komisji Rewizyjnej w sprawie wykonania budżetu.

6.      Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Rudka

a)      wniosek Komisji Rewizyjnej,

b)      opinia składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej o wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium.

7.      Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Rudka na 2007 rok.

8.      Podjęcie uchwały w sprawie szczegółowych zasad i trybu umarzania, odraczania i rozkładania na raty należności pieniężnych Gminy Rudka oraz jej jednostek organizacyjnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy Ordynacja podatkowa oraz wskazania organów do tego uprawnionych.

9.      Interpelacje i zapytania radnych.

10. Wolne wnioski.

11. Zamknięcie obrad VI Sesji Rady Gminy Rudka.

Po odczytaniu zwrócił się zapytaniem, kto jest za przyjęciem proponowanego porządku obrad lub wprowadzenia zmian.

Uwag i zapytań nie wniesiono.

W wyniku jawnego głosowania, w którym udział wzięło 13 radnych porządek obrad został przyjęty jednogłośnie przez radnych - 13 głosami.

Ad. pkt. 3.

Pan Przewodniczący Rady zwrócił się z zapytaniem czy są uwagi co do treści protokołu z posiedzenia IV sesji Rady Gminy.

Uwag i zastrzeżeń nie wniesiono.

W wyniku jawnego głosowania, w którym udział wzięło 13 radnych, protokół z posiedzenia ostatniej sesji został przyjęty 13 głosami bez odczytania jego treści.

Na salę wszedł Pan Radny Andrzej Twarowski. Od tej chwili w posiedzeniu uczestniczy 14 radnych.

Ad. pkt. 4.

Pan Wójt poinformował, że w okresie od ostatniej sesji:

-         w związku z tym, że otrzymaliśmy pismo, które rozpatruje negatywnie sprawę modernizacji drogi w Kocach Borowych, odbyło się spotkanie z mieszkańcami wsi, na którym został podjęty temat, by właściciele działek sąsiadujących z drogą odstąpili fragment swoich nieruchomości na pas drogi. Trzech mieszkańców nie zgadza się. Niestety, jest to warunek przeprowadzenia modernizacji tej drogi. W niedzielę ma się odbyć następne spotkanie.

-         odbyły się spotkania w sprawie wyborów sołtysów. Sołtysami zostali:

- Rudka – pan Wincenty Gawrysiak

- Olendy – pan Jan Wiński

- Niemyje Nowe – pan Jan Filipowicz

- Niemyje Stare – pan Tadeusz Moczulski

- Niemyje Jarnąty – pan Lucjan Kryński

- Niemyje Skłody – pan Stanisław Niemyjski

- Niemyje Ząbki – pan Józef Olszewski

- Koce Borowe – pan Rafał Moczulski

- Karp – pani Krystyna Safaryn.

 

Na tych spotkaniach były również podnoszone problemy bieżące oraz zachęcaliśmy do zapoznawania się w z Programem utrzymywania czystości i porządku w gminie.

 

-         została podpisana umowa na odbiór folii po kiszonce i innych plastikowych odpadów z firmą „Lider z Czyżewa”. My nie ponosimy żadnych kosztów, musimy zorganizować zbiórkę folii.

-         odbyłem szereg spotkań z posłami w sprawie dofinansowania oświaty oraz autobusu szkolnego. Z ministerstwa nie ma jeszcze żadnej odpowiedzi. Jeśli chodzi o dofinansowanie remontów w szkołach, to w poniedziałek wieziemy wnioski do ministerstwa, gdyż termin upływa 30 kwietnia.

 

Na salę wszedł pan radny Grzegorz Marek Godlewski. Od tej chwili w obradach uczestniczy 15 radnych.

 

-       uczestniczyłem w spotkaniu Związku Gmin Regionu Puszczy Białowieskiej. Głównym celem tego związku jest rozwiązanie problemu „śmieciowego” i budowa składowiska odpadów. Wybrano władze związku – prezesa i komisję rewizyjną. W maju ma odbyć się kolejne spotkanie, na którym będzie podjęta decyzja o zatrudnieniu osoby, która będzie się zajmować sprawami bieżącymi. Za udział w Związku należy uiścić składkę w wysokości 1 zł od jednego mieszkańca. Nie należymy do innego płatnego związku, a przynależność do tego związku będzie niosła ze sobą korzyści.

-       zawiązało się stowarzyszenie „Leader”, którego celem jest aktywizacja społeczności wiejskiej. Należą do niego wszystkie gminy z powiatu bielskiego. Będziemy pisać wnioski na szkolenia, świetlice.

-       odbyło się spotkanie komisji lokalowej i koordynacyjnej. Prosiłem komisję lokalową o wypowiedzenie się na temat sprzedaży pomieszczeń pod ośrodek zdrowia, był obecny również pan doktor Małysko. Komisja stwierdziła, że umowa dzierżawy jest formą wystarczającą, by zorganizować ośrodek, nie może być mowy o sprzedaży. Komisja lokalowa wyraziła również opinię pozytywną w sprawie sprzedaży działki po p. Zofii Właszczuk. Gmina ma współwłasność w 1/3. Jest dwóch chętnych. Teren działki należy oczyścić. Są również chętni na kupno działki z budynkiem po byłym ośrodku zdrowia. W tej sprawie komisja również wyraziła opinię pozytywną.

-       uczestniczyłem również w forum Związku Gmin Wiejskich Powiatu Bielskiego. Głównym tematem tego spotkania były zbliżające się wybory do Sejmiku, które odbędą się 20 maja oraz referendum w sprawie obwodnicy Augustowa. Będą dwie odrębne komisje.

Kończąc Pan Wójt stwierdził, że są to najważniejsze sprawy, jakimi zajmował się w okresie między sesjami.

Po złożonej informacji Pan Przewodniczący zwrócił się z zapytaniem do radnych czy są pytania lub uwagi do Pana Wójta co do złożonej informacji.

Uwag i zapytań nie zgłoszono.

Informacja Wójta została przyjęta przez radnych jednogłośnie - 15 głosami.

Ad. pkt. 5.

Realizując porządek obrad Pan Przewodniczący przypomniał, że potrzebne opinie Regionalnej Izby Obrachunkowej oraz Komisji Rewizyjnej radni otrzymali łącznie z projektem uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy, a następnie zwrócił się z zapytaniem, czy są jakieś uwagi.

Uwag i zapytań nie zgłoszono.

W wyniku jawnego głosowania, w którym udział wzięło 15 radnych sprawozdanie z wykonania budżetu zostało przyjęte jednogłośnie  - 15 głosami.

Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2006 rok, uchwała Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy Rudka sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2006 rok oraz opinia Komisji Rewizyjnej w sprawie wykonania budżetu w załączeniu do protokołu z posiedzenia sesji.

Ad. pkt. 6.

Przechodząc do następnego punktu obrad Pan Przewodniczący przypomniał, że wniosek Komisji Rewizyjnej oraz opinię składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej o wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium radni otrzymali wraz z projektem uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy, a następnie zwrócił się do radnych z pytaniem, czy są uwagi lub zapytania.

Uwag i zapytań nie zgłoszono.

W wyniku jawnego głosowania, w którym udział wzięło 15 radnych uchwała w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy została przyjęta jednogłośnie.

Głos zabrał pan Wójt, który podziękował radnym za to, że akceptuję i rozumieją działania, które podejmuje z urzędnikami.

Uchwała Nr VI/22/07 Rady Gminy Rudka z dnia 27 kwietnia 2007 roku w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy w załączeniu do protokołu z posiedzenia sesji.

Ad. pkt. 7.

Realizując porządek obrad Pan Przewodniczący zwrócił się z zapytaniem czy są uwagi co do projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Rudka na 2007 rok.

Uwag i zapytań nie zgłoszono.

W wyniku jawnego głosowania, w którym udział wzięło 15 radnych, uchwała została przyjęta 14 głosami przy 1 głosie wstrzymującym się.

Uchwała Nr VI/22/07 Rady Gminy Rudka z dnia 27 kwietnia 2007 roku w sprawie zmian w budżecie gminy Rudka na 2007 rok w załączeniu do protokołu z posiedzenia sesji.

Ad. pkt. 8.

Realizując punkt 8 porządku obrad Pan Przewodniczący zapytał, czy są jakieś uwagi lub zapytania do treści uchwały w sprawie szczegółowych zasad i trybu umarzania, odraczania i rozkładania na raty należności pieniężnych Gminy Rudka oraz jej jednostek organizacyjnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy Ordynacja podatkowa oraz wskazania organów do tego uprawnionych.

Głos zabrał Pan Radny Grzegorz Marek Godlewski, który zgłosił zastrzeżenia do zapisów w uchwale:

- § 2 pkt 1 – dotyczący umorzenia należności dłużnika, których nie ściągnięto w toku zakończonego postępowania likwidacyjnego lub upadłościowego – dłużnik może mieć później pieniądze, ale nie ma już możliwości powrotu do egzekucji,

- § 2 pkt 4 – jaka jest procedura w tym przypadku,

- § 2 pkt 5 – zapis o względach społecznych i gospodarczych jest to „powiew minionej epoki”. Pan Radny Godlewski podkreślił, że zdaje sobie sprawę, że jest to bardzo niewielki element w budżecie, ale część obywateli płaci uczciwie, a część nie.

W odpowiedzi na zastrzeżenia Pana Godlewskiego głos zabrała pani Skarbnik, która powiedziała, że uchwała dotyczy głownie zaległości w opłacaniu należności za wodę i ścieki. Punkty zawarte w § 2 wynikają z ustawy, nie jest to niczyj wymysł i muszą być w takiej formie, inaczej zastrzeżenia zgłosi nadzór. W ustawie są również zapisy o względach społecznych. Czasami należności trudno ściągnąć, ale obecnie będzie to ułatwione, gdyż zmieniła się ustawa o ściąganiu należności. Teraz we wniosku do sądu można wpisać wszystkich, którzy wspólnie zamieszkują, wtedy komornik ściągnie należność. Podobna uchwała została podjęta w 2002 roku, ale w związku ze zmianą ustawy o finansach publicznych, stąd konieczność ponownego podjęcia takiej uchwały. Dotychczas w pełni nie korzystaliśmy z tej uchwały, umorzenia dotyczyły tylko odsetek.

Głos zabrał ponownie Pan Radny Grzegorz Godlewski, który stwierdził, że nie ma uwag do Urzędu Gminy, ile zaległości ściąga. § 2 pozostaje w kolizji z § 5. Nie można robić niczego, co jest w kolizji z ustawą. Po co dawać i taką, i taką możliwość, wystarczy odroczenie. Stwierdził również, że trzeba określić procedury albo zawrzeć w uchwale zapis, że procedury będą ustalone odrębnym zarządzeniem. Zaproponował, by wyrzucić zapis o względach społecznych.

Pan Radny Michał Gawrysiak zapytał, czy uchwała ma zastosowanie do zaległości w podatku rolnym.

Pani Skarbnik odpowiedziała, że te należności podlegają pod Ordynację podatkową.

Pan Radny Michał Gawrysiak zadał pytanie, czy jest możliwe ściągnięcie należności w związku ze sprawą p. xxxxxxxxx

Pani Skarbnik odpowiedziała, że obecnie toczy się postępowanie spadkowe. GOPS wystąpił do sądu o potrącenie należności za pobyt p. xxxxxxx  w domu starców. Jeśli chodzi o § 5, to dłużnik może wystąpić z podaniem o odroczenie lub rozłożenie spłaty należności na raty. Pani Skarbnik stwierdziła, że punkty można wyrzucić, ale nie wiadomo, czy nadzór to zaakceptuje.

Pan Gawrysiak stwierdził, że informacja o umorzeniach dokonanych przez Wójta powinna być wywieszona na tablicy ogłoszeń.

Pani Skarbnik odpowiedziała, że taka informacja publikowana jest na stronie internetowej. Jest tam ujawnione nazwisko i kwota, z jakiego tytułu i jakiego podatku dotyczy. Informacja powinna być publikowana na tablicy ogłoszeń albo w BIP-ie. Po zmianie ustawy dotyczy to umorzeń powyżej 500 zł. Pani Skarbnik zadeklarowała, że informacja taka będzie wywieszana również na tablicy ogłoszeń.

Głos zabrał pan Stępkowski, który stwierdził, ze z racji swojej pracy styka się z problemami windykacji należności. Prawo dopuszcza zarówno umarzanie, jak i odraczanie i podaje przyczyny, z jakich można tego dokonywać. Istotną rzeczą jest, jak kierownik jednostki podejdzie do tematu, czy będzie dążył do ściągnięcia należności. Nie jest konieczne wyrzucanie tych punktów, ważne jest stanowisko kierownika. Co do sposobu postępowania czy kryteriów w § 2 ust. 1 pkt 4 pracownik, który zajmuje się egzekucją należności musi przekalkulować przy pomocy stawek za egzekucję przeprowadzaną przez komornika, czy jest to opłacalne. Jeżeli dłużnik jest winien 50 zł, a koszty egzekucji komorniczej wyniosą 150 zł, to nie ma sensu prowadzenie takiej egzekucji, bo koszty są niewspółmierne.

Pan Wójt poinformował, że u nas jest praktyka, by dłużników zbierać „do kupy”, komornik przyjeżdża do 10 osób.

Pani Skarbnik stwierdziła, że po 5 latach następuje przedawnienie. U nas jeszcze przedawnienie nie wystąpiło. Kiedyś dłużnik będzie miał dochód, z którego ściągnie się należność.

Pan Wójt stwierdził, że jest to małe środowisko i na ogół wiadomo, kiedy ktoś ma dochód.

Pan Radny Grzegorz Godlewski zaproponował, by wyłączyć zapisy o względach społecznych i gospodarczych.

Głos zabrał Pan Przewodniczący, który stwierdził, że w związku z tym, że pojawiły się głosy za usunięciem tych punktów, jak również takie, by ich nie usuwać, będziemy głosować nad uchwałą w formie, w jakiej została przedstawiona.

Na stan 15 radnych głosowało 15 radnych, 2 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, 3 wstrzymało się od głosu, 10 radnych głosowało przeciw przyjęciu uchwały.

Uchwała w sprawie szczegółowych zasad i trybu umarzania, odraczania i rozkładania na raty należności pieniężnych Gminy Rudka oraz jej jednostek organizacyjnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy Ordynacja podatkowa oraz wskazania organów do tego uprawnionych nie została przyjęta.

Pan Godlewski stwierdził, że Pan przewodniczący „utopił” uchwałę, gdyż najpierw powinny być przegłosowane wnioski. Jeśli wnioski zostałyby odrzucone, uchwała zostałaby przyjęta w pierwotnej formie. W tej sytuacji musimy powrócić do problemu.

Ad. pkt. 9.

Realizując punkt 9 porządku obrad Pan przewodniczący zapytał, czy ktoś chce zabrać głos.

Głos zabrał Pan Radny Andrzej Twarowski, który zapytał czy będą podejmowane jakieś działania w związku z drogami śródpolnymi w kierunku Karpia. Sprzęt jest coraz cięższy, a tam się nic nie robi.

Pan Radny Grzegorz Godlewski przypomniał, że na spotkaniu komisji koordynacyjnej podnoszono temat komunikacji ze społeczeństwem. Wystąpił również z wnioskiem, aby sołtysi i kierownicy zakładów pracy byli zapraszani na sesje. Stwierdził również, że z docierających do niego informacji wynika, że zainteresowanie społeczne sprawami rady jest duże.

Pan Radny Jerzy Stępkowski skierował do Wójta pytanie dotyczące wałęsających się psów, które zagrażają bezpieczeństwu mieszkańców i powodują zniszczenia na działkach. Problem nasila się wiosną. Powiedział, że dociera do niego coraz więcej sygnałów i poprosił o podjęcie działań mających na celu ukrócenie tego.

Pan Radny Michał Gawrysiak podjął temat dewastacji rowów przez rolników. Równiarka robi rowy, a za pół roku nie ma po nich śladu. Wystąpił z propozycją, by karać za to, obciążać kosztami za dewastowanie.

Pan Radny Jan Filipowicz powrócił do tematu wałęsających się psów. U nas są 3 psy, które pogryzły krowę, jest tu Straż Leśna i panowie z łowiectwa, można by rozwiązać ten problem. Jest to poważna sprawa.

Pan Radny Jerzy Stępkowski odpowiedział, że nie jest to prosta sprawa, gdyż rozporządzenie ściśle określa sytuacje, w których można dokonać odstrzału. Muszą być spełnione 4 warunki i rzadko zdarza się, by jednocześnie były one spełnione. Pan Stępkowski przytoczył również przepisy z Regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie: § 4 mówi o obowiązku osób sprawujących opiekę nad zwierzętami, § 25 – psy w miejscach publicznych można wyprowadzać tylko na smyczy, § 26 – utrzymujący psy zobowiązuje się między innymi do rejestracji psów.

Pan Radny Jan Filipowicz stwierdził, że jak psy nie mają właściciela, to nie ma kogo pociągnąć do odpowiedzialności.

Pan Wójt udzielił wyjaśnień w związku z zadanymi pytaniami:

-         informowałem kilka razy, że na modernizację dróg śródpolnych mamy przygotowane dwie dokumentacje, sprawa jednej z nich waży się, nie ma planów na modernizację dróg w obrębie Rudki. Proszę sołtysa i radnego z Karpia, aby wskazali mi drogę, która powinna być modernizowana. Przy sporządzaniu dokumentacji drogi na Kocach wyszedł temat budowy drogi przez torfy. Dotacja, którą możemy otrzymać to 30 tys. złotych, natomiast koszt wynosi 300 tys. Dzisiaj możemy się spotkać i ustalić, którą drogę powinniśmy modernizować. Możemy otrzymać dotację na dwie drogi w ciągu roku.

-         sołtysi są od dawna zapraszani na sesje Rady Gminy, kierownicy zakładów pracy nie, należy to uzupełnić. Przy okazji zebrań z mieszkańcami w sprawie wyborów sołtysów, chciałbym poruszyć problem frekwencji na tych zebraniach. Na pierwszym miejscu znajdują się Olendy, gdzie przyszło 60 osób, Rudka - 27 osób, Karp – 17, Niemyje Jarnąty – 5 osób, Niemyje Nowe – 15, Koce Borowe – 17, Niemyje Skłody – 10, Niemyje Ząbki – 15 osób, Niemyje Stare – 11 osób.

-         w ostatnim biuletynie wydawanym przez Urząd Gminy zamieściliśmy najważniejsze postanowienia Regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie, ale daleko jeszcze do powszechnej znajomości regulaminu, ale należy nad tym popracować.

-         jeśli chodzi o dewastację dróg – ludzie nie szanują tego, co się zrobi. Jest możliwość wegzekwowania, ale jest to kosztowne. Granice odnawiana są przy modernizacji drogi. Prosiłbym panów radnych, by przypominali ludziom, że tak się nie robi.

-         jeśli chodzi o wyłapanie psów, musimy podjąć decyzję, bo to niesie za sobą koszty. Jest to problem, również w Rudce. Chciałbym również uczulić radnych, by zwrócili na to uwagę. Jeśli będzie taka decyzja, poniesiemy koszty.

Pan Radny Jerzy Stępkowski stwierdził, że to właściciele poniosą koszty.

Pan Radny Michał Gawrysiak zapytał, czy nie można porozmawiać z dzielnicowym, by wystawiał mandaty.

Pan Olszewski powiedział, że trzeba uszczelnić hydranty, żeby nie płynęła z nich woda.

Pan Wójt powiedział, że jeśli chodzi o psy, informował dzielnicowych i zgłaszał ten problem. Sąsiad dostał mandat. Policja ma w tej sprawie dużo do powiedzenia.

Pan Filipowicz powrócił do tematu pasa drogowego. Stwierdził, że należy w przepisach umieścić zapis, że nie można zaorywać pasa drogowego. Gmina ponosi koszty i odnawia granice, a za parę lat jest to zniszczone.

Ad. pkt. 10

Pan Przewodniczący odczytał pismo Kuratorium Oświaty dotyczące zamiaru przekształcenia Szkoły Podstawowej w Niemyjach Nowych w szkołę filialną Szkoły Podstawowej w Rudce. Pismo w załączeniu do protokołu z posiedzenia sesji.

Następnie Pan Przewodniczący odczytał pismo z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego dotyczące Uchwały w sprawie ustalenia Regulaminu określającego wysokość stawek i szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków: za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego, za warunki pracy, mieszkaniowego, tryb i kryteria przyznawania nagród ze specjalnego funduszu nagród, szczegółowy sposób obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw. Pismo w załączeniu do protokołu z posiedzenia sesji.

Pan Przewodniczący przedstawił również ofertę Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej na szkolenie na temat. „Co warto wiedzieć, aby być kompetentnym, bezstronnym i skutecznym radnym?”. Propozycji szkoleń jest dużo, jeśli będzie wola, możemy takie szkolenie zorganizować.

Pan Radny Grzegorz Godlewski powrócił do tematu wałęsających się psów. Przypomniał, że padło stwierdzenie Wójta, że jeżeli przeznaczymy na to pieniądze, to problem będzie załatwiony. Poprosił o przygotowanie na następną sesję sugestii zmian w budżecie.

Pan Przewodniczący stwierdził, że jeżeli byśmy tak postępowali, to cały nasz budżet szedłby tylko na utrzymanie psów w schroniskach. Powiedział, że ten problem należy rozwiązać mniejszym kosztem.

Pan Wójt powiedział, że zorientuje się, ile miałoby to kosztować i przygotuje informację na następną sesję. Stwierdził również, że chociaż byśmy teraz rozwiązali, za rok będzie to samo, jednak trzeba się tym tematem zainteresować.

Ad. pkt. 11.

Pan Przewodniczący Rady poinformował, że zaplanowany porządek obrad VI sesji został wyczerpany.

Obrady zakończono o godz. 1025 modlitwą "Zdrowaś Maryjo............"

 

 

 

 

 

Protokół sporządziła:                                                        Przewodniczący Rady Gminy

 

Monika Radzicka                                                              mgr inż. Bogdan Kresso

Metryka strony

Udostępniający: Monika Radzicka

Wytwarzający/odpowiadający: Monika Radzicka

Wprowadzający: Monika Dąbrowska

Data wprowadzenia: 2008-02-12

Data modyfikacji: 2017-04-04

Opublikował: Monika Dąbrowska

Data publikacji: 2008-02-12