VIII_07

Protokół Nr VIII/07

z posiedzenia sesji Rady Gminy Rudka

z dnia 28 sierpnia 2007 roku.

 

Obrady VIII sesji Rady Gminy Rudka otworzył Przewodniczący Rady Pan Bogdan Kresso o godz. 900 modlitwą "Ojcze nasz..."

Otwierając VIII posiedzenie Rady Gminy Rudka Pan Przewodniczący powitał wszystkich Radnych, pracowników urzędu: panią Skarbnik Joannę Sopek, pana Sekretarza Jerzego Gabrysiaka oraz protokolanta Monikę Radzicką.

Ad. pkt. 1.

Obrady odbyły się w budynku urzędu gminy w sali konferencyjnej.

Pan Przewodniczący stwierdził, że obrady są prawomocne.

Na stan 15 radnych w sesji uczestniczyło 12 radnych:

  1. Pan Jan Filipowicz
  2. Pan Michał Gawrysiak
  3. Pan Bogdan Kresso
  4. Pan Andrzej Niemyjski
  5. Pan Kazimierz Olszewski
  6. Pani Honorata Rudkowska
  7. Pan Andrzej Twarowski
  8. Pan Tadeusz Uszyński
  9. Pan Jan Wiński
  10. Pan Ryszard Wiński
  11. Pan Kazimierz Zapisek
  12. Pan Stanisław Żero

W posiedzeniu sesji nie uczestniczyli radni:

1.      Pan Grzegorz Marek Godlewski

2.      Pan Stanisław Kryński

3.      Pan Jerzy Józef Stępkowski.

Ad. pkt 2.

Kontynuując przebieg posiedzenia pan Przewodniczący odczytał proponowany porządek obrad:

1.      Otwarcie obrad i stwierdzenie quorum.

2.      Przyjęcie porządku obrad.

3.      Informacja Wójta z pracy między sesjami.

4.      Przyjęcie protokołu z obrad VII sesji Rady Gminy.

5.      Podjęcie uchwały w sprawie procedury uchwalania budżetu gminy oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

6.      Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia skonsolidowanego bilansu Gminy Rudka sporządzonego na dzień 31 grudnia 2006 roku.

7.      Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 rok.

8.      Podjęcie uchwały w sprawie określenia kierunków polityki społeczno-gospodarczej gminy na 2008 rok.

9.      Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia opinii dotyczącej uznania lasów Nadleśnictwa Rudka za lasy ochronne.

10. Interpelacje i zapytania radnych.

11. Wolne wnioski.

12. Zamknięcie obrad VIII Sesji Rady Gminy Rudka.

Po odczytaniu zwrócił się zapytaniem, kto jest za przyjęciem proponowanego porządku obrad lub wprowadzenia zmian.

Uwag i zapytań nie wniesiono.

W wyniku jawnego głosowania, w którym udział wzięło 12 radnych porządek obrad został przyjęty 12 głosami przy braku głosów przeciw i głosów wstrzymujących się.

Ad. pkt. 3.

Pan Wójt poinformował, że w okresie od ostatniej sesji:

- w miesiącu lipcu odbyło się spotkanie samorządowców z marszałkiem województwa podlaskiego. Spotkanie było poświęcone stanowi negocjacji w sprawie programów unijnych na lata 2007-2013. Poinformowano, że wysokość środków jest zależna od przelicznika euro i nie jest to kwota tak wielka, jak przewidywano. Środki na ścianę wschodnią wpłyną w planowanej wysokości – ok. 120 mln euro, ale będą przeznaczone na inwestycje o znaczeniu krajowym i wojewódzkim, tak jak np. lotnisko czy obwodnice, samorządy nie będą mogły z nich korzystać. Dla gmin przewidziano trzy programy. Zapowiedzi nie są zachęcające, skorzystają przede wszystkim duże samorządy w niewielkim procencie, ze względu na wytyczne Brukseli, które mówią, że środki te przeznaczone są przede wszystkim na EURO 2012. W październiku lub listopadzie prawdopodobnie zostanie ogłoszony nabór wniosków. Mamy przygotowanych kilka inwestycji: modernizację ul. Młynowej i Sportowej, budowę zaplecza gastronomicznego przy szkole, budowę kanalizacji w Karpiu, Józefinie i Niemyjach. Będziemy się starać pozyskać środki z tych programów. Środki na kanalizację można będzie pozyskać z programu dla obszarów wiejskich. Następne spotkanie z marszałkiem odbędzie się w październiku, wtedy dowiemy się, kiedy ogłoszony będzie konkurs.

- niedługo będzie remontowana droga do Niemyj Ząbek przy użyciu nowej technologii, droga zostanie utwardzona. Kończy się faza uzgodnień w sprawie nałożenia nawierzchni na odcinku drogi od Olend do Szmurłów. Prace rozpoczną się najpóźniej w przyszłym roku, jest to część planu budowy drogi do Bociek.

- w miesiącu wrześniu rozpocznie się budowa wjazdów na ul. Olendzkiej. Powiat przekazał na ten cel 100 m2 kostki, a prace będą wykonywane przez naszych pracowników.

- wnioski o zwiększenie subwencji oświatowej z rezerwy celowej 0,6%, które zostały złożone w kwietniu do MEN zostały rozpatrzone pozytywnie, pieniądze już wpłynęły. Wymieniono pokrycie dachowe w szkole w Niemyjach Nowych.

- złożyliśmy do MEN jeszcze jeden wniosek, ale środki prawdopodobnie będą przeznaczone na tereny dotknięte klęskami żywiołowymi w tym roku.

- od 1 września szkoła w Niemyjach Nowych będzie szkołą filialną, w tej chwili trwają czynności związane z przekazaniem. Pani dyrektor Kresso wyznaczyła już kierownika filii. Będzie nim pani Monika Bobel. Inne zatrudnione panie – pani Antonina Koc i pani Urszula Daniluk nie wyraziły zgody.

- odbyło się spotkanie z Wójtem Gminy Klukowo związane z wnioskiem mieszkańców wsi Nagórki w sprawie nawiezienia części drogi znajdującej się na naszym terenie, a prowadzącej do ich pól. Uzgodniliśmy, że nasza gmina dostarczy bezpłatnie żwir, a Klukowo wykona prace swoim sprzętem.

- planowane jest spotkanie mieszkańców wsi Koce Borowe w sprawie remontu drogi śródpolnej. Otrzymaliśmy odpowiedź Wydziału Geodezji Urzędu Marszałkowskiego na nasze pismo. Pisaliśmy, że geodezyjne wydzielenie gruntów spowoduje ogromny wzrost kosztów, ale otrzymaliśmy odpowiedź, że należy takiego podziału dokonać.

- odbył się coroczny festyn „Tłoka 2007”. Wydatki całkowicie zostały pokryte z pieniędzy ofiarowanych przez sponsorów.

- rozpoczął się nabór wniosków na stypendia dla uczniów oraz został przedłużony termin na składanie wniosków o dofinansowanie zakupu mundurków szkolnych i podręczników.

- Powiatowy Urząd Pracy przedłużył nam umowy na refundację kosztów zatrudnienia zatrudnionych wcześniej pracowników.

- odbyło się kolejne spotkanie Związku Gmin Regionu Puszczy Białowieskiej. Przygotowywany jest wniosek do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska w sprawie utworzenia zakładu utylizacji odpadów, Gmina Bielsk Podlaski wystąpiła o przeklasyfikowanie gruntów na ten cel w Dubiażynie. Sprawa ta wymaga dużych środków pieniężnych, ale istnieje możliwość pozyskania środków zewnętrznych, które pokryją 90% kosztów.

- w okolicach Mnia na wyrobisku po żwirowni również prywatny inwestor, pan Wojno, planuje budowę składowiska odpadów. Podpisaliśmy list intencyjny popierający tę inicjatywę.

- odbyło się również spotkanie w Starostwie dotyczące przebiegu i oznakowania szlaków turystycznych na terenie powiatu bielskiego. Sąsiednie powiaty mają te sprawy bardziej rozwinięte, między innymi dlatego, że są bardziej atrakcyjne turystycznie. Jest wola, by poprowadzić kilka nowych szlaków, dwa z nich przebiegałyby przez Rudkę i Olendy. Jest możliwość pozyskania środków. Ciężar wnioskowania przejęło na siebie Starostwo. Całość zostanie sfinansowana z programu unijnego. Gmina poniesie koszty ok. 1000 zł.

- w międzyczasie odbyły się zawody powiatowe Ochotniczych Straży Pożarnych, w których zwyciężyła reprezentacja OSP Rudka. Za tydzień drużyna startuje w zawodach krajowych. Takie reprezentowanie ma swoje znaczenie, gdyż nasza miejscowość staje się szerzej znana. Już trzeci raz reprezentujemy województwo. Wyjazd jest sponsorowany przez Zarząd Główny OSP. Na 2008 r. obiecano 10 tys. zł na remonty związane z OSP.

- ponadto w ubiegłym tygodniu odbyło się posiedzenie Komisji Koordynacyjnej oraz Komisji Spraw Lokalnych dotyczące woli sprzedaży dwóch działek. Chodzi o działką pozostającą w użytkowaniu wieczystym pana Szmurło oraz działkę dzierżawioną przez Arhelan. Komisje wyraziły zgodę na sprzedaż działki p. Szmurło, po zleceniu wyceny gruntu, gdyż przy sprzedaży wniesie on jednorazową opłatę od wartości gruntu. Wygasa umowa dzierżawy połowy działki z Arhelanem. Budynek stanowi własność Arhelanu, gdyż firma odkupiła go od poprzedniego właściciela. Komisje nie wyraziły zgody na sprzedaż działki, a ewentualnie na dzierżawę całej działki. Będziemy również negocjować korzystniejsze dla gminu warunki dzierżawy.

Kończąc Pan Wójt stwierdził, że są to najważniejsze sprawy, jakimi zajmował się w okresie między sesjami.

Po złożonej informacji Pan Przewodniczący zwrócił się z zapytaniem do radnych czy są pytania lub uwagi do Pana Wójta co do złożonej informacji.

Uwag i zapytań nie zgłoszono.

Informacja Wójta została przyjęta przez radnych jednogłośnie - 12 głosami.

Ad. pkt 4.

Pan Przewodniczący Rady zwrócił się z zapytaniem czy są uwagi co do treści protokołu z posiedzenia VII sesji Rady Gminy.

Uwag i zastrzeżeń nie wniesiono.

W wyniku jawnego głosowania, w którym udział wzięło 12 radnych, protokół z posiedzenia ostatniej sesji został przyjęty 12 głosami bez odczytania jego treści.

Ad. pkt 5

Przechodząc do realizacji kolejnego punktu porządku obrad, którym było podjęcie uchwały w sprawie procedury uchwalania budżetu gminy oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu pan Przewodniczący zwrócił się do radnych z zapytaniem, czy są jakieś uwagi bądź pytania co do treści uchwały.

Uwag i zapytań nie zgłoszono.

W wyniku jawnego głosowania, w którym udział wzięło 12 radnych, uchwała w sprawie procedury uchwalania budżetu gminy oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu została przyjęta 11 głosami, przy 1 głosie wstrzymującym się i braku głosów przeciw.

Uchwała Nr VIII/29/07 Rady Gminy Rudka z dnia 28 sierpnia 2007 roku w sprawie procedury uchwalania budżetu gminy oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu w załączeniu do protokołu z posiedzenia sesji.

Ad. pkt 6.

Realizując porządek obrad Pan Przewodniczący zwrócił się do radnych z zapytaniem, czy są jakieś uwagi lub zapytania dotyczące projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia skonsolidowanego bilansu Gminy Rudka sporządzonego na dzień 31 grudnia 2006 roku.

Uwag i zapytań nie zgłoszono.

W wyniku jawnego głosowania, w którym udział wzięło 12 radnych, uchwała w sprawie zatwierdzenia skonsolidowanego bilansu Gminy Rudka sporządzonego na dzień 31 grudnia 2006 roku została przyjęta 11 głosami, przy 1 głosie wstrzymującym i braku głosów przeciw.

Uchwała Nr VIII/30/07 Rady Gminy Rudka z dnia 28 sierpnia 2007 roku w sprawie zatwierdzenia skonsolidowanego bilansu Gminy Rudka sporządzonego na dzień 31 grudnia 2006 roku w załączeniu do protokołu z posiedzenia sesji.

Ad. pkt 7.

Przechodząc do następnego punktu obrad Pan Przewodniczący zwrócił się do radnych z pytaniem, czy są uwagi lub zapytania do projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 rok.

Pan radny Andrzej Twarowski zadał pytanie, czego dotyczą zmiany.

Pani Skarbnik udzieliła odpowiedzi, że 25 tys. to środki otrzymane z MEN na zakup sprzętu i doposażenie siłowni i sali gimnastyki korekcyjnej, w odpowiedzi na pozostałe wnioski przyszły pisma, że pieniądze otrzymaliśmy, ale nie przyszły jeszcze decyzje. Pozostałe zmiany są związane ze wzrostem wpływów z opłaty skarbowej, świadczonych usług, odsetek od zaległości podatkowych, prowizji z wydanych dowodów osobistych – od sumy opłat za wydanie dowody osobiste gmina otrzymuje 5% prowizji, a także wpływem środków dotacji na dofinansowanie programu dożywiania oraz dofinansowanie zakupu podręczników dla dzieci klas I-III i dofinansowanie zakupu jednolitego stroju dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów. Są to sprawy kosmetyczne.

Więcej uwag i zapytań nie zgłoszono.

W wyniku jawnego głosowania, w którym udział wzięło 12 radnych, uchwała w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 rok została przyjęta 12 głosami przy braku głosów przeciw i głosów wstrzymujących się.

Uchwała Nr VIII/31/07 Rady Gminy Rudka z dnia 28 sierpnia 2007 roku w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 rok w załączeniu do protokołu z posiedzenia sesji.

Ad. pkt 8.

Realizując porządek obrad Pan Przewodniczący zwrócił się z zapytaniem czy są uwagi do projektu uchwały w sprawie określenia kierunków polityki społeczno-gospodaczej gminy na 2008 rok.

Pan radny Andrzej Twarowski zadał pytanie, czy uchwała była przedyskutowana na komisji koordynacyjnej.

Pan Przewodniczący stwierdził, że nikt z obecnych na posiedzeniu komisji nie poruszał tego tematu.

Pani Skarbnik poinformowała, że uchwała taka jest przyjmowana co roku w podobnym terminie, jest niezbędna do przygotowania projektu budżetu. Można ją uchwalić na okres kadencji, ale lepiej ją podejmować co roku, ponieważ wiele rzeczy się zmienia.

Więcej uwag i zapytań nie zgłoszono.

W wyniku jawnego głosowania, w którym udział wzięło 12 radnych, uchwała w sprawie określenia kierunków polityki społeczno-gospodaczej gminy na 2008 rok została przyjęta 11 głosami przy 1 głosie przeciw i braku głosów wstrzymujących się.

Uchwała Nr VIII/32/07 Rady Gminy Rudka z dnia 28 sierpnia 2007 roku w sprawie określenia kierunków polityki społeczno-gospodaczej gminy na 2008 rok w załączeniu do protokołu z posiedzenia sesji.

Ad. pkt 9.

Realizując punkt 9 porządku obrad Pan Przewodniczący poinformował, że uchwała w sprawie wyrażenia opinii dotyczącej uznania lasów Nadleśnictwa Rudka za lasy ochronne jest podejmowana w związku z wnioskiem Nadleśnictwa Rudka skierowanym do Rady Gminy Rudka o wyrażenie opinii w sprawie uznania lasów znajdujących się na terenie Leśnictw Józefin oraz Bajraki za lasy ochronne. Wniosek w załączeniu do protokołu z sesji. Następnie zapytał, czy są jakieś uwagi lub zapytania do treści uchwały w sprawie wyrażenia opinii dotyczącej uznania lasów Nadleśnictwa Rudka za lasy ochronne.

Głos zabrał Pan Wójt, który powiedział, że na posiedzeniu Komisji Koordynacyjnej zgłoszony został wniosek, by na sesji był obecny się przedstawiciel Nadleśnictwa, ale nie pojawił się. Pan Wójt wyjaśnił, że dla Nadleśnictwa raz na 10 lat opracowywany jest operat – plan 10-letni, przewidujący wszystkie zabiegi, jakie mają być przeprowadzone w lesie, od sadzenia po ścięcie. Z załączonej do projektu uchwały mapy wynika, że część obszarów będzie pozbawiona statusu lasu ochronnego, a część będzie uznana za taki las. Łącznie lasy ochronne mają zajmować 543 ha.  Do tej pory było trochę mniej lasów ochronnych. Uznanie lasu za ochronny skutkuje tym, że ta powierzchnia jest nieopodatkowana – Nadleśnictwo nie płaci od niej podatku leśnego. Rada może wydać negatywną opinię, która spowoduje konieczność prowadzenia dalszej procedury, wniosków i uzgodnień .

Pan radny Stanisław Żero zadał pytanie, czy gmina będzie coś z tego miała.

Pan Wójt udzielił odpowiedzi, że obszary te mają wpływać wodochronnie. Znajdują się one na terenach trudno dostępnych, bagiennych. Siedliska mają tam takie zwierzęta, jak orlik, bocian czarny. Na terenie gminy nie ma obszarów Natura 2000.

Pan radny Andrzej Twarowski zapytał, jakie to ma skutki finansowe dla gminy.

Pan Wójt odpowiedział, że obszary te są zwolnione z podatku leśnego.

Pani Skarbnik dodała, że obecnie Nadleśnictwo płaci ok. 3000 zł podatku leśnego.

Pan radny Michał Gawrysiak powiedział, że i tak ostoje zwierzyny są wyłączone.

Pan Wójt powiedział, że Nadleśnictwo płaci ok. 3000 zł podatku leśnego miesięcznie. Chodzi tu o lasy znajdujące się na terenie Leśnictwa Józefin i Bajraki, które zajmują powierzchnię ok. 1200 – 1300 ha.

Więcej uwag i zapytań nie zgłoszono.

W wyniku jawnego głosowania, w którym udział wzięło 12 radnych, uchwała została przyjęta 12 głosami przy braku głosów wstrzymujących się i braku głosów przeciw.

Uchwała Nr VIII/33/07 Rady Gminy Rudka z dnia 28 sierpnia 2007 roku w sprawie wyrażenia opinii dotyczącej uznania lasów Nadleśnictwa Rudka za lasy ochronne w załączeniu do protokołu z posiedzenia sesji.

Po realizacji tego punktu porządku obrad, o godz. 9.50 Pan Przewodniczący ogłosił 10-ciominutową przerwę.

Obrady wznowiono o godz. 10.00. Po przerwie na stan 15 radnych w obradach uczestniczyło 12 radnych.

Ad. pkt. 10.

Przechodząc do punktu 10 porządku obrad Pan Przewodniczący zapytał, czy ktoś chce zabrać głos.

Pan radny Stanisław Żero zapytał, jak ma się sprawa drogi do Klukowa, skąd będzie żwir i jaki odcinek drogi ma być remontowany.

Pan Wójt wyjaśnił, że chodzi tu o odcinek drogi w kierunku Niemyj Starych. Nasza gmina ma zapewnić żwir, a Gmina Klukowo daje koparkę.

Pan radny Andrzej Niemyjski powiedział, że mogliby pomóc również wozić dalej. Pan Żero też ma tam łąkę.

Pan radny Stanisław Żero powiedział, że rolnicy przejeżdżający tamtędy zniszczyli mu łąkę.

Głos zabrał pan radny Michał Gawrysiak, który zapytał, w jaki sposób są produkowane płytki chodnikowe większe i mniejsze. Nie wytrzymują one tygodnia, pękają. Na ul. Wola koło p. Wasilewskiego i p. Kowalczuka kostka jest już zniszczona, przyczyną może być za słaby żwir.

Pan radny Jan Filipowicz zapytał, czy jest możliwość zagospodarowania zakrętu przy kościele w Niemyjach, np. podwiezienia żwiru.

Pan Wójt odpowiedział, że trzeba się z tym wstrzymać do położenia asfaltu. Droga przeszła teraz do kategorii dróg gminnych, więc zrobimy to. Jeśli chodzi o płytki, to żwir jest dobry, płukany. Być może przyczyną jest to, że płytki były kładzione zbyt wcześnie po wyprodukowaniu. Jeden z silników wibroprasy szwankował, co również może być tego przyczyną. Teraz mamy dobry materiał, słabszy zużyto na ul. Polnej. Żwir jest na pewno dobry, i cementu idzie tyle, ile trzeba.

Ad. pkt. 11

Pan Przewodniczący odczytał pismo nr NK.II.AŁ.0912-49/07 Dyrektora Wydziału Nadzoru i Kontroli Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego dot. Podjęcia z naruszeniem prawa Uchwały Nr VII/25/07 Rady Gminy Rudka z dnia 29 czerwca 2007 r. w sprawie szczegółowych zasad przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze, zasad zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania oraz pismo nr NK.II.AŁ.0910/96-12/07 07 Dyrektora Wydziału Nadzoru i Kontroli Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego dot. Wszczęcia postępowania nadzorczego w sprawie stwierdzenia nieważności części § 8 ust. 2 oraz § 8 ust. 4 Uchwały Nr VII/26/07 Rady Gminy Rudka z dnia 29 czerwca 2007 r. w sprawie określenia wysokości oraz szczególnych warunków i trybu przyznawania i zwrotu zasiłku celowego na ekonomiczne usamodzielnienie. Pisma w załączeniu do protokołu z sesji.

Pan radny Michał Gawrysiak powiedział, że nikt nie informował rady o tym, że te paragrafy są niezgodne z prawem.

Pan Przewodniczący poinformował, że stało się tak dlatego, że uchwały te nie zostały dość wnikliwie sprawdzone przez radcę prawnego.

Pan Przewodniczący poinformował również, że do Rady wpłynęła również petycja mieszkańców Rudki w sprawie utworzenia przedszkola, a następnie odczytał ją radnym. Petycja w załączeniu do protokołu z sesji.

Pan radny Jan Wiński stwierdził, że należałoby się dowiedzieć, ile byłoby dzieci.

Pan Sekretarz poinformował, że do przedszkola mogą uczęszczać dzieci w wieku od 3 do 6 lat.

Pan Przewodniczący powiedział, że nikt z radnych nie będzie się zajmował tym, jakie wymogi ma spełniać obiekt. Wójt rozpozna możliwości, koszty funkcjonowania, czy gmina ma takie możliwości. Kiedyś chcieliśmy zorganizować stołówkę dla dzieci w remizie OSP, Myśleliśmy, że to będzie łatwe, ale okazało się, że wymagania Sanepidu i PIP-u są duże.

Pan Wójt stwierdził, że wymagania są takie, że zaplecze musi być 2-3 razy większe niż sala stołówki. Mamy już projekt gastronomii przy szkole – może w tym czasie rozpoznamy sprawę.

Pan Przewodniczący powiedział, że należy udzielić odpowiedzi, że Rada została zapoznana z treścią petycji i sprawa zostanie rozpoznana w zakresie możliwości.

Pan Wójt stwierdził, że nie jest to zadanie proste w realizacji. Zerówka jest finansowana przez samorząd, planuje się wprowadzić obowiązkową zerówkę od 5 roku życia, ale nie mówi się o finansach. Przedszkola funkcjonują w oparciu o czesne. Ważna jest lokalizacja – nieodłącznym elementem takiego miejsca jest stołówka, opiekun na określoną liczbę dzieci. Jest to temat złożony, postaram się sprawę rozpoznać i zreferować, przynajmniej od strony wymogów.

Pan Przewodniczący dodał, że dzieci mogą być objęte opieką do 9 godzin, dzieci przebywające w przedszkolu 4-5 godzin otrzymują tylko śniadanie, a przebywające dłużej – także obiad.

Pan sekretarz Jerzy Gabrysiak dodał, że nawet do 10 godzin.

Pan radny Tadeusz Uszyński powiedział, że należy im zapewnić także łóżka.

Pan Wójt stwierdził, że organizacja takiego przedszkola jest możliwa, trzeba popierać takie inicjatywy, a sprawę należy dokładniej rozpoznać.

Pan Sekretarz powiedział, że funkcjonowanie przedszkoli regulują przepisy ustawy o systemie oświaty. Nowelizacja tej ustawy umożliwiła tworzenie przedszkoli także stowarzyszeniom, szkołom, zakładom pracy takim jak Nadleśnictwo.

Pan Wójt stwierdził, że do przyzakładowego przedszkola może uczęszczać także dziecko osoby nie będącej pracownikiem.

Pan radny Michał Gawrysiak stwierdził, że należy zapoznać się z zasadami funkcjonowania przedszkola w Brańsku. Każda grupa wiekowa musi mieć swoje pomieszczenie.

Ad. pkt. 12.

Pan Przewodniczący Rady poinformował, że zaplanowany porządek obrad VIII sesji został wyczerpany.

Obrady zakończono o godz. 1035 modlitwą "Zdrowaś Maryjo............"

 

Protokół sporządziła:                                            Przewodniczący Rady Gminy

 

Monika Radzicka                                                   mgr inż. Bogdan Kresso

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Monika Radzicka

Wytwarzający/odpowiadający: Monika Dąbrowska

Wprowadzający: Monika Dąbrowska

Data wprowadzenia: 2008-02-12

Data modyfikacji: 2008-02-12

Opublikował: Monika Dąbrowska

Data publikacji: 2008-02-12