IX_07
Protokół Nr IX/07
z posiedzenia sesji Rady Gminy Rudka
z dnia 12 listopada 2007 roku.
Obrady IX sesji Rady Gminy w Rudce otworzył Przewodniczący Rady Pan Bogdan Kresso o godz. 9 00 modlitwą „Ojcze nasz...”
Otwierając IX posiedzenie Rady Gminy Rudka powitał księdza proboszcza z Rudki, radnych oraz pracowników urzędu przybyłych na dzisiejsze posiedzenie.
Ad. pkt 1.
Obrady odbyły się w budynku urzędu gminy w sali konferencyjnej.
Na stan 15 radnych w sesji uczestniczyło 14 radnych.
- Pan Jan Filipowicz
- Pan Michał Gawrysiak
- Pan Bogdan Kresso
- Pan Stanisław Kryński
- Pan Andrzej Niemyjski
- Pan Kazimierz Olszewski
- Pani Honorata Rudkowska
- Pan Jerzy Józef Stępkowski
- Pan Andrzej Twarowski
- Pan Tadeusz Uszyński
- Pan Jan Wiński
- Pan Ryszard Wiński
- Pan Kazimierz Zapisek
- Pan Stanisław Żero
W posiedzeniu sesji nie uczestniczył:
1. Pan Grzegorz Marek Godlewski
Pan Przewodniczący stwierdził, że obrady są prawomocne
Ad. pkt 2.
Kontynuując przebieg posiedzenia Pan Przewodniczący odczytał proponowany porządek obrad:
1. Otwarcie obrad i stwierdzenie quorum.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Informacja Wójta z pracy między sesjami.
4. Przyjęcie protokołu z obrad VIII sesji Rady Gminy.
5. Zapoznanie z Komunikatem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 17 października 2007 roku w sprawie średniej ceny skupu żyta za okres pierwszych trzech kwartałów 2007 roku.
6. Podjęcie uchwały w sprawie stawek podatku od nieruchomości.
7. Podjęcie uchwały w sprawie stawek podatku od środków transportowych.
8. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę oraz zbiorowe odprowadzenie ścieków.
9. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia dopłaty di ceny za zbiorowe odprowadzenie ścieków.
10. Podjęcie uchwały w sprawie procedury uchwalania budżetu gminy oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.
11. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Rudka na 2007 rok.
12. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Koce Borowe na lata 2007 – 2014.
13. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w statucie Gminy Rudka.
14. Podjęcie uchwały w sprawie powiadomienia Skarbnika Gminy Rudka o obowiązku złożenia oświadczenia lustracyjnego.
15. Podjęcie uchwały w sprawie powiadomienia Sekretarza Gminy Rudka o obowiązku złożenia oświadczenia lustracyjnego.
16. Interpelacje i zapytania radnych.
17. Wolne wnioski.
18. Zamknięcie obrad IX sesji Rady Gminy Rudka.
Po odczytaniu zwrócił się zapytaniem kto jest za przyjęciem proponowanego porządku obrad lub wprowadzeniem zmian.
Uwag i zapytań nie wniesiono.
W wyniku jawnego głosowania, w którym udział wzięło 14 radnych porządek został przyjęty jednogłośnie - 14 głosami.
Kontynuując przebieg posiedzenia Pan Przewodniczący zaproponował aby przed realizacją przyjętego porządku obrad w tym miejscu głos zabrał Ksiądz Proboszcz Ryszard Zalewski w związku z pismem jakie wpłynęło od Parafii Rzymskokatolickiej pw Trójcy Przenajświętszej w Rudce, po czym odczytał treść pisma. Pismo w załączeniu do protokołu z posiedzenia sesji.
Ksiądz Proboszcz na wstępie podziękował serdecznie za zaproszenie na posiedzenie sesji., po czym poinformował, że kościół w Rudce jest z połowy XVIII wieku. Remont konserwatorski został rozpoczęty. Ołtarze wymagają przywrócenia ich do stanu pierwotnego. Ogólny koszt przeprowadzenia remontu został oszacowany na 658 tys. zł. , a przeprowadzenie jego zaplanowane jest przez okres 3 lat. Kończąc swą wypowiedź poinformował, że o pomoc finansową zwrócił się do parafian jak również do różnych instytucji.
Pan Wójt Gminy – na terenie naszej gminy mamy 2 parafie w Rudce i Niemyjach Nowych. Swego czasu uczestniczyliśmy przy pracach na rzecz parafii w Niemyjach. Polegały one na utwardzeniu nawierzchni oraz ułożeniu kostki brukowej. Poniesiony koszt mieścił się w granicach około 7 tys. zł. Jeżeli chodzi o parafię w Rudce pomoc może być przyznana poprzez uchwalenie dotacji, sfinansowanie części prac przez radę jak również ubieganie się o środki konkursowe na remont zabytków na terenie gminy.
Kontynuując przebieg posiedzenia pan Przewodniczący stwierdził uważam, że rzecz jest zrozumiała. Techniczne sposoby jej wykonania są do ustalenia. Pismo od księdza Proboszcza wpłynęło w odpowiednim czasie przed konstrukcją budżetu na 2008 rok.
Pan Radny Michał Gawrysiak stwierdził, że najlepiej byłoby aby tę sprawę przekazać do wykonania dla pani Skarbnik i Wójtowi. Być może będzie możliwość udzielenia pomocy również w 2009 roku. O zajętym stanowisku w tej sprawie poinformują radę.
Pan Radny Jerzy Stępkowski – uważam, że dobrze byłoby aby był opracowany projekt wykonania prac remontowych.
Ksiądz Proboszcz poinformował, że został opracowany program prac konserwatorskich i wycena, po czym 1 egzemplarz przekazał do wglądu radnym.
Pan Radny Jan Filipowicz stwierdził, że w takiej sytuacji rada powinna pomóc. My jako radni z Niemyj na pewny poprzemy.
Ad. pkt. 3
Pan Wójt poinformował, że w okresie od ostatniej sesji:
- został ogłoszony i rozstrzygnięty przetarg na remont drogi w Kocach Borowych.
Przetarg wygrała Spółdzielnia Usług Rolniczych w Brańsku. Termin zakończenia zadania przewidywany jest na koniec listopada br.
Na remont środki zostały przyznane.
Kontynuując swą wypowiedź poinformował również, że od mieszkańców wsi Niemyje Jarnąty wpłynęło pismo w sprawie remontu drogi z Jarnąt w stronę asfaltu.
Wnioskowany remont przez mieszkańców zostanie wykonany.
- zostały wydane decyzje w sprawie przyznania stypendium szkolnego. Na 149 złożonych wniosków wszystkie zostały załatwione pozytywnie.
- aktualnie wypłacane są fundusze za mundurki i podręczniki szkolne. Wnioski w tej sprawie były składane bezpośrednio do szkół. Urząd otrzymał listę osób, które spełniły odpowiednie warunki.
- jako urząd wygraliśmy w Powiatowym Zarządzie Dróg w Bielsku Podlaskim przetarg na zimowe odśnieżanie dróg.
Złożyliśmy również ofertę na odśnieżanie do Urzędu Gminy w Klukowie. Ze wstępnych informacji wynika, że tam również będziemy świadczyli usługi.
- obecnie przygotowujemy się do składania wniosków pomocowych. W każdym działaniu jest potrzebna stosowna dokumentacja. My odpowiednią dokumentację posiadamy.
- odbyło się spotkanie w sprawie dowozu dzieci niepełnosprawnych do szkoły. Jest to zadanie własne gminy. W ubiegłych latach korzystaliśmy z usług świadczonych przez starostwo. W tym roku szkolnym z dowozu zrezygnowało m. Brańsk , przez co wzrosły znacznie koszty. Według starego porozumienia w sprawie dowozu miesięcznie płaciliśmy 2.200 zł. Z terenu naszej gminy jest potrzeba dowożenia 3 uczni. Rozważamy taką sytuację, że dowóz dzieci będziemy organizowali sami wspólnie z gminą Brańsk.
- mamy złożone wnioski o pomoc finansową w MEN między innymi na remont.
- odbyło się spotkanie z przedstawicielami PKS Siemiatycze w sprawie przejęcia dowozu uczni do szkół. Zaproponowali oni przejęcie naszych autobusów oraz kierowców. Aktualnie jesteśmy w trakcie liczenia kosztów ponoszonych w związku z dowozem. Kończąc swą wypowiedź przypomniał, że nasze autobusy szkolne dowożą również młodzież do Zespołu Szkół Rolniczych co w znacznym stopniu pozwala nam obniżyć koszty związane z dowozem.
Na zakończenie stwierdził, że są to najważniejsze sprawy jakimi zajmowaliśmy się w okresie od ostatniej sesji.
Ad. pkt. 4.
Pan Przewodniczący Rady zwrócił się z zapytaniem czy są uwagi co do treści protokołu z posiedzenia VIII sesji Rady Gminy Rudka.
Uwag i zastrzeżeń co do treści protokołu nie wniesiono.
W wyniku jawnego głosowania protokół z posiedzenia sesji został przyjęty przez radnych jednogłośnie bez odczytania jego treści.
Ad. pkt. 5.
Realizując porządek obrad pan Przewodniczący poinformował, ze zgodnie Komunikatem GUS z dnia 17 października 2007 roku w sprawie średniej ceny skupu żyta za okres pierwszych trzech kwartałów 2007 roku która wynosi 58,29 zł. za 1 dt. i stanowi podstawę do naliczenia podatku rolnego. Kontynuując swą wypowiedź prosił o dyskusję - jaką stawkę przyjmujemy.
Pan Radny Andrzej Twarowski zaproponował by cena została obniżona.
Pan Jan Wiński stwierdził, że dobrze byłoby abyśmy mieli pewną orientację jak jest w ościennych gminach.
Pan Radny Jan Filipowicz – popieram propozycję pana Twarowskiego. W roku bieżącym był nieurodzaj, rolnik podwójnie traci. Proponuję aby propozycja była mądra i godziwa.
Pan Radny Michał Gawrysiak proponuję by wszystkie stawki podatku wzrosły tak samo jak cena żyta. Prowadzę działalność gospodarczą i co miesiąc opłacam składkę ZUS w granicach 800 zł. Nikt nie pyta czy zgadzamy się z taką stawką . Mamy obowiązek płacenia.
Pan Radny Jerzy Stępkowski przypomniał, że każde obniżenie podatku skutkuje w zmniejszeniu subwencji ogólnej. Przez okres ostatnich lat rolnicy są zwolnieni z płacenia podatku za budynki.
Wnioskuję o wniesienie minimalnego podatku za budynki dla rolników.
Pan Radny Andrzej Twarowski, który z rolników dostał dodatek mieszkaniowy. Każdy pracujący otrzymuje dodatek mieszkaniowy. Kontynuując swą wypowiedź stwierdził, że jest takie prawo, które pozwala zwolnić rolników z podatku za budynki.
Pan Radny Michał Gawrysiak prosił o poinformowanie jaka jest propozycja proponowana przez urząd do naliczenia podatku rolnego.
Pan Wójt stwierdził, że każda propozycja jaką ustalą radni zostanie przyjęta, po czym przedstawił jak jest w ościennych gminach;
- Gm. Brańsk – stawka GUS,
- Gm Grodzisk – propozycja 53 zł.
- m. Brańsk – ok. 53 zł.
- Gm. Klukowo – ok. 50 zł.
Jak wynika nie są to stawki najniższe. Roczne wpływy z podatku rolnego to ok. 140 tys. zł., podatek od nieruchomości płacą podmioty prowadzące działalność. Jest to kwota około 220 tys. zł. jest on płacony od m 2 . Wyjaśnił, że ustawa nie przewiduje zwolnień za budynki dla rolników, ponadto stwierdził, że dodatek mieszkaniowy wypłacany jest przez GOPS. Każda osoba zainteresowana może złożyć wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego. Aktualnie wypłacany jest tylko jeden dodatek mieszkaniowy.
Po złożonych wyjaśnieniach pan Wójt prosił o dyskusję merytoryczną i rozsądną.
Pan Radny Jerzy Stępkowski przypomniał, że w ubiegłym roku stawka ogłoszona przez GUS wyniosła 35,52 zł. została zmniejszona do 31,70 zł. za 1 q. Czy w przypadku gdy w roku przyszłym spadek będzie do 20 zł. też będziemy zmniejszać stawkę.
Pan Radny Michał Gawrysiak – jeżeli mamy działać jako gmina to zastanówmy się konkretnie jaką stawkę do podatku rolnego mamy przyjąć.
Pan Radny Jerzy Stępkowski – zawsze podatek gruntowy był ruchomy, pozostałe stawki podatku nigdy nie były zmniejszane. Były podnoszone o wzrost inflacji. Nie twierdzę aby przyjąć stawkę GUS. Co będzie w przyszłym roku gdy stawka spadnie. Jestem zdania, że musimy przyjąć jakiś pułap i tego się trzymajmy.
Kontynuując przebieg posiedzenia pan Przewodniczący stwierdził, że w Warszawie nikt nie bierze ceny z głowy. Średnia jest obliczana wg przeprowadzanych badań.
Pan Wójt stwierdził, że praktycznie dochodów powinniśmy mieć tyle abyśmy mogli spłacać nasze zadłużenie. Apeluję o rozsądek. Zróbmy tak aby wszystkim było dobrze i abyśmy jako gmina mogli cokolwiek zrobić.
Pan Przewodniczący prosił o zgłaszanie propozycji stawek:
Pan Wójt zaproponował stawkę ogłoszoną przez GUS – 58,29 zł.
W wyniku jawnego głosowania, w którym udział wzięło 14 radnych za stawką 58,29 zł. było 3 głosy, przeciw 10 oraz 1 głos wstrzymujący się. Wobec powyższego stawka zgłoszona przez pana Wójta nie została przyjęta.
Pan Radny:
- Jerzy Stępkowski zaproponował stawkę 55 zł.
- Kazimierz Zapisek 53 zł.
- Andrzej Twarowski – 43 zł.
- Kazimierz Olszewski – 50 zł.
Innych propozycji nie zgłoszono.
W wyniku jawnego głosowania, w którym udział wzięło 14 radnych za stawką 55 zł. było 2 głosy, przeciw 11 oraz 1 głos wstrzymujący się. Wobec powyższego proponowana stawka 55 zł. nie została przyjęta.
W wyniku jawnego głosowania, w którym udział wzięło 14 radnych za stawką 53 zł. było 5 głosów, przeciw 8 oraz 1 głos wstrzymujący się. Wobec powyższego proponowana stawka 53 zł. nie została przyjęta.
W wyniku jawnego głosowania, w którym udział wzięło 14 radnych za stawką 50 zł. było 5 głosów, przeciw 4 głosy oraz 5 głosów wstrzymujących się. Wobec powyższego proponowana stawka 50 zł. została przyjęta przez radnych
Podczas dalszego posiedzenia Pan Przewodniczący wyjaśnił, że w związku z tym, iż stawka została obniżona obowiązani jesteśmy do podjęcia uchwały w sprawie obniżenia ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego na 2008 rok.
W wyniku jawnego głosowania, w którym udział wzięło 14 radnych za przyjęciem uchwały było 9 głosów, przeciw 2 głosy oraz 3 głosy wstrzymujące się.
Wobec powyższego uchwała została przyjęta.
Uchwała Nr IX/34/07 Rady Gminy Rudka z dnia 12 listopada 2007 roku w sprawie obniżenia ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego na 2008 rok w załączeniu do protokołu z posiedzenia sesji.
Ad. pkt. 6.
Pan Przewodniczący zwrócił się z zapytaniem do radnych czy są uwagi lub inne propozycje co do proponowanych stawek podatku od nieruchomości przedstawionych w projekcie uchwały.
Pan Radny Tadeusz Uszyński stwierdził, że skoro podatek rolny został obniżony, proponuję również obniżyć pozostałe podatki o taki sam procent.
Pan Wójt wyjaśnił, że w projekcie uchwały wzrost stawek w stosunku do roku ubiegłego jest o 3%. Uważam, że nie należałoby tego zmieniać.
Kontynuując przebieg posiedzenia pan Przewodniczący zwrócił się z zapytaniem czy są inne propozycje. Innych propozycji nie zgłoszono.
Pan Przewodniczący wyjaśnił, że gdy nie przejdą stawki zaproponowane w projekcie uchwały wówczas będziemy głosować nad wnioskiem zgłoszonym przez pana Radnego Uszyńskiego.
W wyniku jawnego głosowania, w którym udział wzięło 14 radnych za przyjęciem stawek podanych w projekcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości było 9 głosów, przeciw 1 głos oraz 4 głosy wstrzymujące się. W wyniku przeprowadzonego głosowania projekt uchwały został przyjęty.
Uchwała Nr IX/35/07 Rady Gminy Rudka z dnia 12 listopada 2007 roku w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości w załączeniu do protokołu z posiedzenia sesji.
Ad. pkt. 7.
Pan Przewodniczący stwierdził, że projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych został dostarczony radnym w materiałach na dzisiejsze posiedzenie, po czym zwrócił się z zapytaniem czy są uwagi lub inne propozycje.
Uwag i zapytań nie zgłoszono.
W wyniku jawnego głosowania, w którym udział wzięło 14 radnych za przyjęciem stawek proponowanych w projekcie uchwały było 10 głosów oraz 4 głosy wstrzymujące się.
Wobec powyższego projekt uchwały został przyjęty przez radnych.
Uchwała Nr IX/36/07 Rady Gminy Rudka z dnia 12 listopada 2007 roku w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych w załączeniu do protokołu z posiedzenia sesji.
Ad. pkt. 8.
Realizując porządek obrad pan Przewodniczący wyjaśnił, że nastąpiła zmiana w wyliczeniu kosztów za ścieki i wodę. W projekcie uchwały w sprawie zatwierdzenia taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę oraz zbiorowe odprowadzenie ścieków została zaproponowana kwota 1,91 zł. netto za 1 m3 wody, a za ścieki za 1 m3 10,57 zł. netto. Do tych kwot nie został doliczony koszt podatku od nieruchomości. Po dodaniu podatku od nieruchomości koszt netto za 1 m 3 wody wynosi 2,13 zł. , a ścieków 13,05 zł.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że zmieniła się ustawa o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków polegająca na zatwierdzeniu taryf, a nie stawek.
Pan Sekretarz - rada nie zajmowała się taką procedurą uchwalania. Zatwierdzenie taryf polega na wykazaniu rzeczywistych kosztów jakie są ponoszona. Rada Gminy może podjąć dodatkową uchwałę w sprawie ustalenia dopłaty do ceny za zbiorowe odprowadzenie wody lub ścieków.
Pan Radny Jerzy Stępkowski prosił o poinformowanie jakie jest roczne odprowadzenie wody i ścieków.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że roczne zużycie wody wynosi 34.853 m3 , a ścieków 18.532 m3
Innych zapytań i uwag nie zgłoszono.
Po przeprowadzonej dyskusji pan Przewodniczący zwrócił się z zapytaniem kto jest za tym aby taryfa netto za 1 m3wody wyniosła 2,13 zł, a za ścieki 13,05 zł.
W wyniku jawnego głosowani, w którym udział wzięło 14 radnych za przyjęciem proponowanych taryf było 12 głosów oraz 2 głosy wstrzymujące się.
Wobec powyższego projekt uchwały został przyjęty przez radnych.
Uchwała Nr IX/37/07 Rady Gminy Rudka z dnia 12 listopada 2007 roku w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę oraz zbiorowe odprowadzenie ścieków w załączeniu do protokołu z posiedzenia sesji.
Ad. pkt.9.
Pan Przewodniczący zwrócił się z zapytaniem kto jest za tym aby cena została na poziomie 1,91 zł. netto za 1 m3.. W przypadku zmiany musimy podjąć dodatkową uchwałę.
Pan Wójt stwierdził, że założenia były takie jaki jest koszt wody taki przyjąć.
Pan Radny Jan Filipowicz – zaproponował aby dopłacać do wody i ścieków.
Pan Radny Andrzej Twarowski stwierdził, że należy dopłacać do ceny wody i ścieków.
Pani Skarbnik przypomniała, że na posiedzeniu komisji zapadła propozycja aby przyjąć stawkę najwyższą.
Pan Radny Andrzej Twarowski stwierdził, że na posiedzeniu komisji budżetowej pan Radny Grzegorz Godlewski stwierdził aby koszty wyprodukowania 1 m3 wody i ścieków były szczerze policzone.
Wyjaśniając Radnemu Pani Skarbnik stwierdziła, że koszty są wyliczone prawidłowo.
Po przeprowadzonej dyskusji Pan Przewodniczący zwrócił się z zapytaniem kto jest za tym aby taryfa za wodę pozostała na poziomie takim jaki został wyliczony.
W wyniku jawnego głosowania, w którym udział wzięło 14 radnych za kwotą 2,13 zł. netto było 12 głosów oraz 2 głosy wstrzymujące się.
Kontynuując przebieg posiedzenia pan Przewodniczący zwrócił się z zapytaniem kto jest za tym aby dopłata za zbiorowe odprowadzenie ścieków wynosiła 10,65 zł. za 1 m3.
W wyniku jawnego głosowania w którym udział wzięło 14 radnych za przyjęciem projektu uchwały w sprawie ustalenia dopłaty do ceny za zbiorowe odprowadzenie ścieków w wysokości 10,65 zł. za 1 m3 było 12 głosów, 1 głos przeciw oraz 1 głos wstrzymujący się. Wobec powyższego projekt uchwały został przyjęty przez radnych.
Uchwała Nr IX/38/07 Rady Gminy Rudka z dnia 12 listopada w sprawie ustalenia dopłaty do ceny za zbiorowe odprowadzenie ścieków w załączeniu do protokołu z posiedzenia sesji.
Ad. pkt. 10.
Pan Przewodniczący przypomniał, że w miesiącu sierpniu br. Rada Gminy podjęła uchwałę w sprawie procedury uchwalania budżetu gminy oraz rodzajów i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu . Regionalna Izba Obrachunkowa w Białymstoku wniosła zastrzeżenie do §2 pkt 2 podjętej uchwały. Chodzi tu o zapis, że Rada gminy zleca Wójtowi, a nie Skarbnikowi. Po udzielonym wyjaśnieniu zwrócił się do radnych kto jest za przyjęciem proponowanej uchwały.
W wyniku jawnego głosowania, w którym udział wzięło 14 radnych za przyjęciem proponowanej uchwały było 14 głosów.
Uchwała Nr IX/39/07 Rady Gminy Rudka z dnia 12 listopada 2007 roku w sprawie procedury uchwalania budżetu gminy oraz rodzajów i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu w załączeniu do protokołu z posiedzenia sesji.
Ad. pkt. 11.
Realizując porządek obrad pan Przewodniczący zwrócił się z zapytaniem czy są uwagi lub inne propozycje co do projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 rok.
Uwag i zapytań nie zgłoszono.
W wyniku jawnego głosowania, w którym udział wzięło 14 radnych za przyjęciem projektu uchwały było 14 radnych.
Uchwała Nr IX/40/07 Rady Gminy Rudka z dnia 12 listopada 2007 roku w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 rok w załączeniu do protokołu z posiedzenia sesji.
Ad. pkt. 12.
Pan Przewodniczący - Plan Odnowy Miejscowości Koce Borowe na lata 2007 – 2014 został dostarczony radnym w materiałach na posiedzenie sesji.
Czy są w tym temacie zapytania lub uwagi.
Pan Wójt przypomniał, że podjęta została już uchwała w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Wsi Rudka. Jako urząd w planach mamy opracowanie planu odnowy dla tych miejscowości, w których znajdują się świetlice wiejskiej.
Uwag i zapytań nie zgłoszono.
W wyniku jawnego głosowania, w którym udział wzięło 14 radnych za przyjęciem projektu uchwały było 14 radnych.
Uchwała Nr IX/41/07 Rady Gminy Rudka z dnia 12 listopada 2007 roku w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Koce Borowe na lata 2007 – 2014 w załączeniu do protokołu z posiedzenia sesji.
Ad. pkt. 13.
Pan Przewodniczący zwrócił się z zapytaniem czy są uwagi lub zapytania co do projektu uchwały w sprawie zmian w statucie Gminy Rudka.
Pan Sekretarz wyjaśnił, że zmiana wynika ze zmiany nazwy szkoły. Szkoła w Niemyjach figuruje jako filia. Została wykreślona jako placówka.
Uwag i zapytań nie wniesiono.
W wyniku jawnego głosowania, w którym udział wzięło 14 radnych za przyjęciem projektu uchwały było 14 głosów.
Wobec powyższego projekt uchwały został przyjęty.
Uchwała Nr IX/42/07 Rady Gminy Rudka z dnia 12 listopada 2007 roku w sprawie zmian w statucie Gminy Rudka w załączeniu do protokołu z posiedzenia sesji.
Ad. pkt.14.
Pan Przewodniczący przypomniał, że projekt uchwały w sprawie powiadomienia Skarbnika Gminy Rudka o obowiązku złożenia oświadczenia lustracyjnego został dostarczony radnym w materiałach na posiedzenie sesji. Ponadto wyjaśnił, że jeżeli oświadczenie nie zostanie złożone w terminie trzech miesięcy od dnia doręczenia. Skutkiem niezłożenia oświadczenia lustracyjnego w określonym terminie jest pozbawienie z mocy prawa pełnionej funkcji Skarbnika Gminy Rudka, z dniem w którym upłynął termin do złożenia oświadczenia.
Czy są zapytania co do projektu uchwały.
Uwag i zapytań nie zgłoszono
W wyniku jawnego głosowania, w którym udział wzięło 14 radnych za przyjęciem projektu uchwały było 14 głosów.
Uchwała Nr IX/43/07 Rady Gminy Rudka z dnia 12 listopada 2007 roku w sprawie powiadomienia Skarbnika Gminy Rudka o obowiązku złożenia oświadczenia lustracyjnego w załączeniu do protokołu z sesji.
Ad. pkt. 15.
Pan Przewodniczący wyjaśnił, że drugi projekt uchwały w sprawie obowiązku złożenia oświadczenia lustracyjnego dotyczy pana Sekretarza, a konsekwencja niezłożenia jest taka sama jak w wcześniej omówionym przypadku.
Czy są pytania.
Uwag i zapytań nie zgłoszono
W wyniku jawnego głosowania, w którym udział wzięło 14 radnych za przyjęciem proponowanej uchwały był 14 głosów.
Uchwała Nr IX/44/07 Rady Gminy Rudka z dnia 12 listopada 2007 roku w sprawie powiadomienia Sekretarza Gminy Rudka o obowiązku złożenia oświadczenia lustracyjnego w załączeniu do protokołu z posiedzenia sesji.
Ad. pkt. 16.
Pan Przewodniczący zwrócił się z zapytaniem do radnych czy ktoś chce zabrać głos w tym punkcie.
Pan Radny Jerzy Stępkowski zwrócił się do pana Wójta z prośbą o udzielenie wyjaśnień na temat pożaru, który wydarzył się w Zespole Szkół im. Jana Pawła II w Rudce.
Jak przedstawia się sprawa z ludźmi, którzy przyczynili się do powstania pożaru.
Wyjaśniając pan Wójt stwierdził, że trzem pracownikom (2 pracowników urzędu, 1 pracownik szkoły) został postawiony zarzut zaprószenia ognia poprzez samowolne użycie pilarki do przecięcia ściany. Ponadto byli oni pod wpływem alkoholu. Po zaistniałym zdarzeniu nie wykonują oni swoich obowiązków do czasu wyjaśnienia przedstawionych im zarzutów. Zarzuty co do trzech osób zostały postawione przez prokuratora. Decyzja ostateczna jeszcze nie zapadła. PZU oszacowało już powstałe szkody. Pan xxxxxxxx z Brańska wymienił, już krokwie na części uszkodzonego dachu, a dziś zostanie położona blacha. Ubiegamy się o dodatkowe środki w MEN z subwencji oświatowej z puli 0,6%. Być może środki w roku bieżącym nie wpłynął na nasz rachunek to nastąpi to w roku przyszłym.
Ad. pkt. 17.
Podczas dalszego posiedzenia pan Przewodniczący zapoznał z treścią pisma:
- Naczelnika Urzędu Skarbowego w Bielsku Podlaskim w sprawie sprawozdania z przeprowadzonej analizy oświadczeń majątkowych (treść pisma w załączeniu do protokołu z posiedzenia),
- Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Białymstoku w sprawie wykonania chodnika w ciągu drogi wojewódzkiej nr 681 Roszki Wodźki – Łapy – Brańsk – Ciechanowiec na terenie miejscowości Rudka (treść pisma w załączeniu do protokołu z posiedzenia),
Ad. pkt. 18.
Pan Przewodniczący Rady poinformował, że zaplanowany porządek obrad IX sesji został już wyczerpany.
Obrady zakończono o godz. 12 35 modlitwą „Zdrowaś Maryjo …..”
Protokół sporządziła: Przewodniczący Rady Gminy
Barbara Wasielewska mgr inż. Bogdan Kresso
Metryka strony