Zawiadomienie o wszczęciu postępowania - instalacja fotowoltaiczna Olendy
Rudka, 28.04.2022 r.
Wójt Gminy Rudka
Brańska 13
17-123 Rudka
SEK.6220.1.2022
ZAWIADOMIENIE - OBWIESZCZENIE
o wszczęciu postępowania
Zgodnie z art. 61 § 4 i art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735 ze zm. – zwanej dalej k.p.a.) art. 73 ust. 1 i art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2021 r., poz. 2373 ze zm. – zwanej dalej ustawą ooś),
zawiadamiam strony postępowania
że na wniosek Polskiej Agencji Energetycznej Sp. z o.o., ul. Górna 5, 10-040 Olsztyn zostało wszczęte postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na
budowie instalacji fotowoltaicznej o mocy do 1MW wraz z infrastrukturą towarzyszącą, na działkach 80/1, 81, 84 położonych w obrębie Olendy.
Informuję więc o uprawnieniach wszystkich stron tego postępowania wynikających z art. 10 k.p.a. do czynnego w nim udziału w każdym jego stadium.
Z dokumentacją w powyższej sprawie strony postępowania mogą zapoznać się w siedzibie Urzędu Gminy Rudka przy ul. Brańskiej 13, pok. nr 3, w godz. 8.00-16.00.
Przedmiotowa inwestycja należy do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, określonych w § 3 ust. 1 pkt 54 lit. b rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r. poz. 1839).
Zgodnie z art. 64 ust. 1 i 2 ustawy ooś, decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla niniejszego przedsięwzięcia wydaje się po uzyskaniu opinii organów opiniujących oraz ewentualnym uzgodnieniu warunków realizacji przedsięwzięcia. Stosowne pisma z prośbą o wyrażenie opinii co do obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko oraz określenie ewentualnego zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko zostały w dniu 28.04.2022 r. przesłane Regionalnemu Dyrektorowi Ochrony Środowiska w Białymstoku, Państwowemu Powiatowemu Inspektorowi Sanitarnemu w Bielsku Podlaskim oraz Dyrektorowi Zarządu Zlewni Wód Polskich w Sokołowie Podlaskim. Wobec powyższego rozstrzygnięcie sprawy nastąpi niezwłocznie po uzyskaniu wymaganych opinii pomocniczych oraz ewentualnych uzgodnień.
Zgodnie z art. 41 § 1 k.p.a. w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swego adresu, podając numer sprawy, nazwę i adres przedsięwzięcia; zgodnie z § 2 w razie zaniedbania obowiązku określonego w § 1 doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny.
Ponieważ w powyższej sprawie liczba stron postępowania przekracza 10, zgodnie z art. 74 ust. 3 pkt 1 ustawy ooś oraz art. 49 k.p.a. – zawiadomienie zostaje w dniu 28.04.2022 r. zamieszczone na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Rudka i na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Rudka. Zgodnie z art. 49 k.p.a. zawiadomienie uznaje się za doręczone po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej.
Wójt
Marcin Gawrysiak
Otrzymują:
- Wnioskodawca.
- Strony postępowania przez obwieszczenie zgodnie z art. 49 k.p.a.
Metryka strony