Rejestr instytucji kultury
Rejestr Instytucji Kultury
Rejestr instytucji kultury, dla których organizatorem jest Gmina Rudka prowadzony jest na podstawie art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 25 października 1991r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2012 r. poz. 406) oraz zgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012 r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury (Dz. U. z 2012r. poz. 189).
Sposób udostępniania danych zawartych w Rejestrze instytucji kultury, dla których organizatorem jest Gmina Rudka:
- Rejestr instytucji kultury prowadzi Referat Oświaty, Kultury i Promocji Urzędu Gminy Rudka, ul. Brańska 13, 17-123 Rudka, tel. 85 7305853.
- Zgodnie z § 10 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012 r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury:
- informację o rejestrze, rejestr oraz sposób udostępniania danych w nim zawartych zamieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie organizatora, tj. w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Rudka,
- dane zawarte w rejestrze udostępnia się poprzez:
- otwarty dostęp do zawartości rejestru,
- wydanie odpisu z rejestru albo księgi rejestrowej,
- udostępnianie danych zawartych w rejestrze w formie, o której mowa w § 10ust. 2 pkt 1 rozporządzenia, jest bezpłatne i odbywa się przez stronę Biuletynu Informacji Publicznej organizatora,
- każdy ma prawo przeglądać w godzinach urzędowych akta rejestrowe oraz księgi rejestrowe instytucji kultury w siedzibie organizatora tj. w siedzibie Referatu Oświaty, Kultury i Promocji,
- organizator prowadzący rejestr instytucji kultury wydaje urzędowo poświadczony odpis każdemu, kto zwróci się z wnioskiem o jego wydanie.
- Wydanie urzędowo poświadczonego odpisu z rejestru albo księgi rejestrowej podlega opłacie skarbowej w wysokości 5 zł od każdej pełnej lub zaczętej strony zgodnie z cz. II ust. 4 załącznika do ustawy o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2012 r. poz. 1282).
- Wpłaty z tytułu opłaty skarbowej za wydanie poświadczonego odpisu z rejestru albo księgi rejestrowej należy dokonywać na konto:
Bank Spółdzielczy w Brańsku, nr konta: 85 8063 0001 0010 0100 1300 0002
- Do wniosku o wydanie poświadczonego odpisu z rejestru albo księgi rejestrowej należy dołączyć dowód wpłaty z tytułu opłaty skarbowej.
- Szczegółowych informacji udziela:
Referat Oświaty, Kultury i Promocji
Urzędu Gminy Rudka
ul. Brańska 13
17-123 Rudka
tel. 85 7305853
- Dokumenty do pobrania:
Metryka strony