Rejestr instytucji kultury

Rejestr Instytucji Kultury

 

Rejestr instytucji kultury, dla których organizatorem jest Gmina Rudka prowadzony jest na podstawie art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 25 października 1991r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2012 r.  poz. 406) oraz zgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012 r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury (Dz. U. z 2012r. poz. 189).

Sposób udostępniania danych zawartych w Rejestrze instytucji kultury, dla których organizatorem jest Gmina Rudka:

  1. Rejestr instytucji kultury prowadzi Referat Oświaty, Kultury i Promocji Urzędu Gminy Rudka, ul. Brańska 13, 17-123 Rudka, tel. 85 7305853.
  2. Zgodnie z § 10 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012 r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury:
  • informację o rejestrze, rejestr  oraz sposób udostępniania danych w nim zawartych zamieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie organizatora, tj. w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Rudka,
  • dane zawarte w rejestrze udostępnia się poprzez:

- otwarty dostęp do zawartości rejestru,

- wydanie odpisu z rejestru albo księgi rejestrowej,

  • udostępnianie danych zawartych w rejestrze w formie, o której mowa w § 10ust. 2 pkt 1 rozporządzenia, jest bezpłatne i odbywa się przez stronę Biuletynu Informacji Publicznej organizatora,
  • każdy ma prawo przeglądać w godzinach urzędowych akta rejestrowe oraz księgi rejestrowe  instytucji kultury w siedzibie organizatora tj. w siedzibie Referatu Oświaty, Kultury i Promocji,
  • organizator prowadzący rejestr instytucji kultury wydaje urzędowo poświadczony odpis każdemu, kto zwróci się z wnioskiem o jego wydanie.
  1. Wydanie urzędowo poświadczonego odpisu z rejestru albo księgi rejestrowej podlega opłacie skarbowej w wysokości 5 zł od każdej pełnej lub zaczętej strony  zgodnie z cz. II ust. 4 załącznika do ustawy o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2012 r. poz. 1282).
  2. Wpłaty z tytułu opłaty skarbowej za wydanie poświadczonego odpisu z rejestru albo księgi rejestrowej należy dokonywać na konto:

Bank Spółdzielczy w Brańsku, nr konta: 85 8063 0001 0010 0100 1300 0002

  1. Do wniosku o wydanie  poświadczonego odpisu z rejestru albo księgi rejestrowej należy dołączyć dowód wpłaty z tytułu opłaty skarbowej.
  2. Szczegółowych informacji udziela:

Referat Oświaty, Kultury i Promocji

Urzędu Gminy Rudka

ul. Brańska 13

17-123 Rudka

tel. 85 7305853


  1. Dokumenty do pobrania:

Rejestr instytucji kultury

Księga rejestrowa instytucji kultury

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Rudka

Wytwarzający/odpowiadający: Monika Dąbrowska

Data wytworzenia: 2019-06-25

Wprowadzający: Monika Dąbrowska

Data wprowadzenia: 2013-08-22

Data modyfikacji: 2019-06-25

Opublikował: Monika Dąbrowska

Data publikacji: 2013-08-22