Uchwała Nr XXIII/124/05

Uchwała Nr XXIII/124/05 Rady Gminy Rudka

z dnia 29 grudnia 2005 r.

w sprawie utworzenia rachunków dochodów własnych w jednostkach budżetowych gminy.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004 roku Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203 i Nr 167, poz. 1759) oraz art. 18"a" ust. 3 i 4 o zmianie ustawy o finansach publicznych oraz o zmianie niektórych ustaw z dnia 25 listopada 2004 r. (Dz. U. Nr 273, poz. 2703) uchwala się co następuje:

§ 1. Tworzy się rachunek dochodów własnych nastepujacej jednostce budżetowej:

1) Zespołowi Szkół w Rudce

§ 2. Na wydzielonym rachunku dochodów własnych jednostki budżetowe, o których mowa w §1 mogą gromadzić dochody uzyskane:

1) z wpłat na zakup produktów żywnościowych na dożywianie uczniów oraz za przygotowanie posiłków w stołówce szkolnej,

2) z wpłat na środki czystości,

3) z prowizji za ubezpieczenie uczniów,

4) z odsetek od środków pieniężnych na rachunku bankowym,

5) z opłat za wynajm i dzierżawę pomieszczeń szkolnych wraz ze sprzętem,

6) z opłat za wydanie duplikatów świadectw i legitymacji uczniowskich,

7) z opłat za korzystanie z urządzeń, komputerów i kserokopiarek stanowiących wyposażenie jednostki budżetowej,

8) z nagród i wyróżnień otrzymanych za udział w konkursach oraz różnego rodzaju imprezach,

9) ze sprzedaży surowców wtórnych,

10) z prowizji od sprzedaży podręczników,

11) z organizacji kursów językowych, informatycznych i innych kursów z zakresu edukacji, nie związanych z programem nauczania danej szkoły.

§ 3. Dochody własne jednostek budżetowych są przeznaczone na:

1) zakup artykułów żywnościowych oraz pokrycie innych kosztów związanych z funkcjonowaniem stołówki szkolnej,

2) naprawy i remonty, konserwacje obiektów, pomieszczeń i sprzętu,

3) zakup pomocy naukowych, wyposażenia, materiałów, srodków czystości niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania jednostki budżetowej,

4) pielęgnację ogródka szkolnego,

5) organizację imprez sportowych, kulturalnych i rekreacyjnych dla młodzieży szkolnej,

6) zakup nagród rzeczowych i posiłków regeneracyjnych uczniom biorącym udział w olimpiadach, konkursach, zawodach sportowych itp.

7) opłaty związane z prowadzeniem rachunku bankowego.

§ 4. Dysponentem rachunku dochodów własnych jest dyrektor jednostki budżetowej, o której mowa w §1 uchwały.

§ 5. Traci moc uchwała Nr XVIII/103/05 .Rady Gminy Rudka z dnia 23 marca 2005 roku w sprawie dochodów własnych jednostek budżetowych.

§ 6. Uchwała wchodzi w życie z dniem powzięcia.

Przewodniczący Rady

mgr inż. Bogdan Kresso

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Rudka

Wytwarzający/odpowiadający: Monika Radzicka

Wprowadzający: Monika Radzicka

Data wprowadzenia: 2006-03-10

Data modyfikacji: 2006-03-10

Opublikował: Monika Radzicka

Data publikacji: 2006-03-10